Trends in de auto industrie voor 2017 en erna

Elk jaar worden er miljoenen nieuwe auto’s verkocht binnen de auto industrie, en de ervaring om een auto te kopen kan een heel gedoe zijn voor vele klanten. Het traditionele proces om een nieuwe auto te kopen, neemt een hele hoop tijd in beslag door onder andere het bezoeken van dealers en door prijsonderhandelingen. Vandaag de dag zijn klanten op zoek naar zowel een tijdbesparende ervaring als naar een handigere optie die beter past bij hun behoeftes.
Het koopproces is dus klaar om te evolueren.

Online shopping

Het grootste voordeel in het proces om een auto te kopen, is dat men de laatste jaren gebruik kan maken van het internet om een beslissing te maken. Vandaag de dag is het normaal dat consumenten eerst het internet gaan gebruiken om te zoeken naar auto’s, vooraleer ze naar een autodealer gaan. Vele websites zijn toegewijd aan dat proces en geven de klanten zo de mogelijkheid om het exacte type, model en kleur te zoeken in hun stock en om een aanbeveling prijs te verkrijgen. Zo weten chauffeurs wat ze willen bij de autodealer.

Cross-overs

De voorkeuren van de klanten om een auto te kopen zijn sterk veranderd. Zo willen veel mensen tegenwoordig een cross-over design (CUV). Een cross-over biedt de chauffeur typische kenmerken van een SUV en biedt het gemak van een sedan. Klanten zoeken voor een ruigere rijervaring, dus kunnen ze hun sedan upgraden naar een cross-over.
Chauffeurs zijn ook een beetje bezorgd over de milieuvriendelijke kenmerken van hun auto. Het lijkt er niet op dat de benzineprijzen gaan dalen in de nabije toekomst, dus autokopers dienen nieuwe modellen te vinden met veelbelovende brandstofbesparingen. Elektrische auto’s zijn langzaam aan het stijgen in de automarkt en hybrides worden alsmaar populairder bij klanten die willen besparen.

High-Tech Tools

Een ander groot onderdeel in het proces om een nieuwe wagen te kopen, is door de laatste technische snufjes te bekijken. Hedendaagse kopers zijn het gewoon om technologie te gebruiken in het dagelijkse leven, dus ze verwachten dat de wagens ook beschikken over die technologieën. Veel mensen die een auto willen kopen zijn op zoek naar een elektronisch systeem voor in hun auto dat probleemloos verbonden kan worden aan hun smartphone of een technologie met Driving Assistance.

Kortingen

De financiën voor de aankoop van een nieuwe auto kunnen veranderen in de komende jaren. De interest die men moet betalen voor een autolening zal binnenkort wel gaan stijgen, waardoor veel chauffeurs hogere kosten zullen moeten betalen bij de aankoop van een nieuwe auto. Natuurlijk willen de autodealers hun potentiële klanten niet verliezen, dus gaan sommige autofabrikanten klanten lokken met grote kortingen.

Verzekering overwegen

De aankoop van een nieuwe auto wil automatisch zeggen dat er een nieuwe verzekeringspolis nodig is. Dit kan duur oplopen wanneer je een verzekering neemt die heel de wagen dekt. Daarom werken sommige autodealers samen met aanbieders van autoverzekeringen om iets te vinden dat binnen het budget van de klant past.

Veiligheid ontwerp

Duizenden chauffeurs kopen alsmaar meer en meer auto’s en worden stilaan bezorgder over het veiligheid ontwerp van hun wagens. De vooruitgang van de veiligheid voor de chauffeur en de passagier blijven een impact hebben op de auto-industrie. Afleiding tijdens het rijden heeft veroorzaakt meer en meer ongevallen en verkeersdoden, dus chauffeurs zijn op zoek naar zoveel mogelijk veiligheidsvoorzieningen bij hun nieuwe aankoop.

Gepersonaliseerde extra’s

De laatste trend voor de auto-industrie, is de personalisatie. De hedendaagse, jonge auto kopers willen deze grote aankoop personaliseren en willen wat unieke elementen toevoegen aan hun wagen. Sommige kopers zijn op zoek naar een unieke lak of een speciale kleurenmengeling voor de buitenkant van de wagen. Andere kopers focussen zich eerder op het interieur van het voertuig en upgraden de zetels of het comfort level. De automarkt verandert constant omdat klanten aanpassingen willen aan hun wagen en de financiële markt gaat dus op en neer. De auto-industrie moet zich als het ware aanpassen en zichzelf vernieuwen voor de nieuwe klanten.

AUTO VERKOPEN?

100% GRATIS EN BINNEN 24 UUR
DE BESTE DEAL VOOR UW AUTO!



Verkooppunten

Social media